Сім нових комунальних автобусів "Електрон" матиме Ужгород до кінця червня — початку липня. Таким чином у місті їх буде 27. Про це Суспільному розповів начальник відділу транспорту Ужгородської міськради Петро Бобик.
Тим часом приватні перевізники почали знімати автобуси з маршрутів міста і переробляти їх для районного сполучення.
"Запчастини в нас неякісні"
"Оце все старе, що там ходить, — то кара небесна, — сказала пасажирка Маргарита Марущинець про автобуси приватних перевізників. — Ці маленькі-біленькі. Якби в міста були гроші, то хай купують нове. І люди мають берегти".
Практикант Валентин під наглядом механіків ремонтує один із таких автобусів. У цеху машини приватних перевізників, які працюють на міських маршрутах Ужгорода понад 15 років. Нині частину переробляють для районного сполучення. Їздити в обласному центрі їм більше не вигідно, — каже голова Асоціації перевізників міста Олексій Куля. Наразі поїздка в місті коштує 7 гривень. А відремонтувати один автобус, розповідає, обходиться до 200 000.
"В Ужгороді автобуси їздять уже майже рік у збиток, — розповів Олексій Куля. — Замінюємо салони, ставимо м’які сидіння, тому що в місті їздити нерентабельно, а на примісто і міжмісто після переобладнання автобус може хоч щось заробляти".
200 000 гривень, каже, — це майже повне відновлення такого автобуса. Однак це без витрат на поточні ремонти. На огляд машини сюди привозять щодня, — розповідає механік Іван: "Акумулятор — то ще дрібниці порівняно з іншим. Запчастини в нас неякісні".
Олексій Куля каже: через нерентабельність (під час карантину перевозять пасажирів тільки на сидячих місцях) перевізники підприємства "Транс-Уж" перестали обслуговувати 8 маршрутів. Наразі працюють тільки на двох — 26-му і 58-му. Однак і там зменшують кількість автобусів.
"Цей автобус їздив на 58-му маршруті ще минулого року, — пояснив Олексій Куля. — Ми вже 5 машин розібрали задля того, щоби 4 залишилися на ходу, тобто ще маємо один на розбірку, а далі розбирати буде нічого, тобто або буде рентабельний тариф (на сьогоднішній день це має бути мінімум 9 гривень), або будуть чекати, поки прийдуть усі інші комунальні автобуси, бо скоро їздити буде нікому".
"Сині автобуси"
Комунальні автобуси обслуговують чотири із 20-ти міських маршрутів, — розповів директор "Ужгородського муніципального транспорту" Віталій Готра. Зараз місто має 20 "Електронів". Вартість одного — близько 5 млн гривень. За його словами, наразі вони перевозять до 40% пасажирів, які користуються міськими маршрутами.
"Мені здається, що вони кращі. Сині автобуси, — сказала пасажирка Наталія Томик. — Там місця більше, простору. І за кордоном теж, коли інвалід прийде, водій виймає пандус, щоб інвалід заїхав. А ці що?"
Наталії Репецькій "Електрони" теж комфортніші: "Нема неприємних запахів, як в інших маршрутках. І дитині, яка їде в школу (возимо дітей), приємно. Із задоволенням їздить у школу, чим коли сяде в маршрутку, де темно, де всі сидять скупчено, де брудно".
"За два роки ми не мали жодної суттєвої поломки, — каже Віталій Готра. — Автобуси досі знаходяться на гарантії у завода-виробника. Це автобуси стандарт EURO-5 — низькопідлогові. Обладнані пандусами, щоби перевозити мам із візочками, для забезпечення перевезення маломобільних груп. Електронна оплата в автобусі. Якщо є збої по програмі, банк їх і усуває. Щоденно ми отримуємо кількість пасажирів, які розрахувалися за попередній день".
За словами Віталія Готри, щодня в міських "Електронах" у середньому 1,5% від загальної кількості пасажирів розраховуються банківською карткою. Інші — готівкою. В такому автобусі за можливості перевозити стоячи можуть вміститися до 100 людей.
Загалом в Ужгороді є 4 автомобільні перевізники, троє з них — приватні, — каже начальник відділу транспорту міськради Петро Бобик. Інтервал руху автобусів — від 7-10 хвилин. Комунальні їздять від 15-ти і більше. Загалом, каже, є 80 машин, однак це не забезпечує потребу містян у перевезенні, оскільки з рейсів одночасно зняли 50 автобусів.
"Зняли з маршрутів морально та технічно застарілий рухомий склад, який був у незадовільному технічному та санітарному стані, — сказав Петро Бобик. — Деякі перевізники придбали для перевезення автобуси більшої місткості. Останнім часом придбані автобуси для перевезення осіб із інвалідністю. Наразі ситуація потребує придбання нових автобусів. Через карантинні автобуси є ситуації, коли не всі пасажири мають можливість здійснити поїздку".
За словами керівника муніципального транспорту Віталія Готри, в Ужгороді планують щороку закуповувати по 5 нових комунальних автобусів і випускати їх на маршрути.
Немає коментарів: